Λιπομέτρηση: εκτιμώντας το ποσοστό λίπους στο σώμα μας!

Λιπομέτρηση: εκτιμώντας το ποσοστό λίπους στο σώμα μας!
Το ζύγισμα και ο υπολογισμός του Δείκτη Μάζας Σώματος (υπολογίζεται διαιρώντας το βάρος με το τετράγωνο του ύψους) είναι ο πιο εύκολος τρόπος να εκτιμήσει κανείς το σωματικό του βάρος και να κατατάξει τον εαυτό του ως ελλιποβαρή, φυσιολογικού βάρους, υπέρβαρο ή παχύσαρκο.

 

Ωστόσο, το βάρος είναι απλώς ένα νούμερο το οποίο δε μας δείχνει την ακριβή κατανομή του λίπους, της μυϊκής μάζας και των υγρών που υπάρχουν στο σώμα μας! Επιπλέον, ένα άτομο με αυξημένο ποσοστό λίπους στο σώμα του μπορεί να έχει ίδιο δείκτη μάζας σώματος με ένα αθλητή ο οποίος έχει μεγαλύτερη μυϊκή μάζα!
Το ποσοστό λίπους στο σώμα μας πέραν του αισθητικού αποτελέσματος είναι και καθοριστικός παράγοντας για την υγεία μας! Το αυξημένο ποσοστό λίπους στο σώμα και ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς έχει σχετιστεί με την εμφάνιση νοσημάτων όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης. Συνεπώς, η σωστή εκτίμησή του είναι πολύ σημαντική!

Η διαδικασία με την οποία εκτιμάται είναι απλή και ανώδυνη και ονομάζεται λιπομέτρηση. Με ποιους τρόπους γίνεται;

Με δερματοπτυχόμετρα: Το δερματοπτυχόμετρο είναι ένα όργανο που μοιάζει με λαβίδα. Ο εξεταστής ανασηκώνει το δέρμα σε ορισμένα μέρη του σώματος (συνήθως στο μπράτσο, στην πλάτη, στην κοιλιά και στους μηρούς) και με τη βοήθεια του δερματοπτυχόμετρου μετράει το πάχος της πτυχής του δέρματος. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εξισώσεων εκτιμάται το συνολικό ποσοστό λίπους στο σώμα. Δε χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία. Είναι εύκολη και γρήγορη μέθοδος, ωστόσο ο εξεταστής πρέπει να είναι ιδιαίτερα έμπειρος, ενώ δεν ενδείκνυται για παχύσαρκα άτομα.

Για να έχουμε ακριβή αποτελέσματα μέτρησης πρέπει:
1. Να μην έχουμε φάει και έχουμε πιει νερό και καφέ για τουλάχιστον 3 ώρες.
2. Να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ το προηγούμενο βράδυ.
3. Να μην έχουμε γυμναστεί τις προηγούμενες ώρες.
4. Οι γυναίκες να μην έχουν έμμηνο ρύση.

Κλείστε το ραντεβού σας τώρα! Βάσει των αποτελεσμάτων μπορούν να σας δοθούν εξατομικευμένες οδηγίες ισορροπημένης διατροφής και στη συνέχεια καθηγητές φυσικής αγωγής θα σας βοηθήσουν να ακολουθήσετε το πρόγραμμα άσκησης που σας ταιριάζει καλύτερα!